PDA

View Full Version : Making new track i have a design



Bobdude
08-18-2007, 07:45 PM
i made this on paint as you can see i dont have any advanced track making things so i just used paint. its a small track but its all the space i have in my yard the stuff on top of the track are trees and grass :D so what do you think? http://i241.photobucket.com/albums/ff301/bobdude123454/untitled.jpg

marca
08-19-2007, 10:06 PM
what are the diemensions

Associated-08
08-19-2007, 11:34 PM
Just a suggestion... i dont race so i dont know to much about racing, but maybe add in a S crurve or sumthin to mix it up.. i d k what your looking to build but how much room do you have?

Mike

rccardude04
08-20-2007, 01:07 AM
That may very well be the best microsoft paint track rendition I have ever seen in my entire life.
That aside, I'd build it and see what you think. If you want something more technical, add an S. If not, leave it alone. Sometimes simple can be more fun because you get a little bit of rhythm going.
-Eric

Bobdude
08-20-2007, 01:57 PM
well its kinda a path where the straightaway is, a path for my familys ATV;s and dirt bikes so i might pu a ply wood jump there that i can move and put back up. il get u the dimmensions in a little bit im gonna go measure it..

NotWalkinBlind
08-20-2007, 02:20 PM
That may very well be the best microsoft paint track rendition I have ever seen in my entire life.

I agree... it's awesome. http://img.photobucket.com/albums/v134/NotWalkinBlind/LOLdude.gif

All "graphic amusement" aside... it gets the job done, and it looks like a fun track.

Hey, wait a minute... are ya supposed to jump from that top ramp onto the half table top?
:eek:

Bobdude
08-20-2007, 03:09 PM
ya lol, u can ether launch it and land on the angled part or go slower and land on the flat part...ether or

Bobdude
08-20-2007, 03:10 PM
im was about to go take pictures of the trak so far but my camera wont work =(

rccardude04
08-20-2007, 03:30 PM
You should probably make the "half table top" and the ramp behind/in front of it two-sided so that you can go both directions and so that if you miss, your car isn't broke.
-Eric

marca
08-20-2007, 05:08 PM
just a suggestion here maybe you can use the grass in the middle of that track and like an extension.

hijacker
08-20-2007, 05:52 PM
It looks good, but the only thing I would do to it is add some right hand turns, it's all lefts.

Bobdude
08-20-2007, 05:58 PM
its kinda hard too, when i get my camera whn my dad gets home ill take some pics an let you guys look at it....=)...once u see what it really looks like ull see that its hard to make some right hand turns =*(

marca
08-20-2007, 05:59 PM
lol just crossed my mind bob the builder :p

Bobdude
08-20-2007, 06:00 PM
just a suggestion here maybe you can use the grass in the middle of that track and like an extension.

its not really grass its liek weeds and crap, and some sapplings and 1 big treee, i plan on having my bro get the weeds out of there and cut down some of the smaller trees so i can maybe add a right turn or an extension:D:D:D:D

Bobdude
08-20-2007, 06:01 PM
lol just crossed my mind bob the builder :p

haha

379
08-20-2007, 08:16 PM
Maybe you could build a bridge with 6" siderails, coat it with roofing shingles and compacted dirt so there's a two inch lip left, which is plenty to install a PVC guardrail to, and have a two-level racetrack! You could take that second jump and make it the entrace to level two and the tabletop where the second level eventually dumps out, and make it so where if you dont need the second level, two single bits come out and the orignial jump is clear.

Bobdude
08-20-2007, 09:51 PM
ok well i have a new PAINT design im gonna put up in like 5 mins

Bobdude
08-20-2007, 09:58 PM
not as good as the other one but i did this today and tommorw ill put up real pics of what i have of it so far :D :D :D :D


http://i241.photobucket.com/albums/ff301/bobdude123454/untitled-1.jpg

hijacker
08-20-2007, 11:45 PM
Yep, I like that one better. What is the overall length of the track?

Grant Tokumi
08-21-2007, 03:18 AM
I think simple tracks like this are the most fun. Lots of opportunities for head to head racing with friends....

marca
08-21-2007, 08:55 AM
I think simple tracks like this are the most fun. Lots of opportunities for head to head racing with friends....



yeah i agree 100%

Bobdude
08-21-2007, 10:15 AM
well i just woke up lol, so ill get the pics up in a lil bit if my dad left his camera home :D

Bobdude
08-22-2007, 07:39 AM
well guys today i getting a load of top soil to finish off my track :D

AKASHA
08-22-2007, 08:14 AM
any pics of the real deal and not form paint? lol

Bobdude
08-22-2007, 10:24 AM
ium i needa find a camera

Bobdude
08-22-2007, 12:10 PM
Heres the final "Paint" drawing i made

http://i241.photobucket.com/albums/ff301/bobdude123454/untitled-2.jpg

Heres the first jump of the "half table top"

http://i241.photobucket.com/albums/ff301/bobdude123454/Track001.jpg

Its really hard to see but heres the other side of the"half table top"

http://i241.photobucket.com/albums/ff301/bobdude123454/Track002.jpg

Heres the 5 pack i might add another 2 or 3

http://i241.photobucket.com/albums/ff301/bobdude123454/Track003.jpg

On the paint i added, the 3rd version, this is the bank turn in the middle not completed yet

http://i241.photobucket.com/albums/ff301/bobdude123454/Track004.jpg

Heres the jump all he way on the right side

http://i241.photobucket.com/albums/ff301/bobdude123454/Track005.jpg

Heres the half table top again

http://i241.photobucket.com/albums/ff301/bobdude123454/Track006.jpg

Heres the whoops again

http://i241.photobucket.com/albums/ff301/bobdude123454/Track007.jpg

AKASHA
08-22-2007, 01:07 PM
looking great, just one suggestion though, i'm sure you already know this but take that HUGE rock out of the jump or bury it deeper or something. That isn't going to be fun hitting that thing thinking you are about to jump and then having your r/c flying way off course, or worse hitting a little girl on a bicycle hehe.
Glad to see some real progress though. looks like you are going to have a blast on it for a while, till you decide to change it up again ;)

Bobdude
08-22-2007, 01:20 PM
i cant move that giant rock lol, i can cover it up with dirt though. thanks for the tips :D, i plan on having it finished in about a week, since im gettting the stuff from nitro house in like a week :D :D :D

Grant Tokumi
08-22-2007, 10:07 PM
I would recommend renting a roller like the one shown in the picture (middle of the crossover) to pack down those jumps and banks.

http://www.rcarchive.com/pics/2005/bouldercity09-3-05.jpg

marca
08-23-2007, 09:11 AM
yeah you can rent those things for like 5 bucks for the day.

Bobdude
08-23-2007, 11:11 AM
i dont need 1 i own 1 just like it, u filll it with water, my dad uses that stuff, also the Burm (bank turn) is comeplete and im finished wiht the track(besides the pipping) i get pics up soon